بازار کالاهای دست دوم در 2022 میلادی 16.6 میلیارد دلار رشد داشته و انتظار می‌رود تا سال 2028 به 26.5 میلیارد دلار برسد.

كالاي دست دوم در اروپا

گروه دیپلماتیک- همشهری آنلاین: خرید و فروش اجناس دسته دوم در سال گذشته ۱۵درصد افزایش یافته است. این نتیجه نظرسنجی پلتفرم trustpilot  در انگلیس است. بازار کالاهای دست دوم در سال 2022 میلادی 16.6 میلیارد دلار رشد داشته و انتظار می‌رود تا سال 2028 به 26.5 میلیارد دلار برسد. به‌گزارش خبرگزاری بلومبرگ، درآمد بازار کالاهای دست دوم در اروپا در سال 2021 نیز حدود 1.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

محبوب ترین اقلام دست دوم در اروپا

شهرهای زیادی در اروپا وجود دارند که به خاطر مغازه‌های دست دوم، فروشگاه‌های قدیمی و بازارهای دست دوم معروف هستند، از جمله کپنهاگ در دانمارک، برلین در آلمان، پاریس در فرانسه و آمستردام در هلند  تحقیقات نشان داده که محبوبترین اقلام دست دوم در اروپا عبارتند از:

پوشاک: پوشاک متداول ترین کالای دست دوم خریداری شده در اروپا است، با پیش بینی بازار فروش مجدد مد دست دوم 34 میلیارد یورو تا سال 2028. انتظار می رود بازار پوشاک دست دوم اروپا در سال 2022 به ارزش 18.1 میلیارد دلار برسد و انتظار می‌رود که تقاضا تا سال 2032 به 40.7 میلیارد دلار برسد.

کتاب: کتاب ها نیز یک کالای دست دوم محبوب در اروپا هستند و بسیاری از مصرف کنندگان آنها را به صورت آنلاین خریداری می کنند.

وسایل برقی: لوازم الکترونیکی یکی دیگر از کالاهای دست دوم محبوب در اروپا است که بسیاری از مصرف کنندگان آنها را به صورت آنلاین خریداری می کنند.

شهرهای زیادی در اروپا وجود دارند که به خاطر مغازه‌های دست دوم، فروشگاه‌های قدیمی و بازارهای دست دوم معروف هستند، از جمله کپنهاگ در دانمارک، برلین در آلمان، پاریس در فرانسه و آمستردام در هلند

ردپای همه‌گیری کرونا در افزایش تقاضا

به‌گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تنگناهای اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر قابل توجهی بر رشد بازار دست دوم داشته و بسیاری از مصرف‌کنندگان به‎دلیل محدودیت‌های مالی به خرید کالاهای دست دوم روی آورده‎اند. وب‌سایت ThredUp  گزارش داده که 33 میلیون مصرف‌کننده در سال 2020 برای نخستین بار لباس دست دوم خریداری کرده‌اند. ‌بنا براین گزارش، حتی افراد با دستمزد بالا نیز در دوره همه‌گیری کرونا به‌دلیل احساس عدم امنیت مالی لباس‌های گران‌قیمت خود را در فضای مجازی فروخته‌اند.

کد خبر 792709

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 0
    آره واقعا ، اون بیچاره ها مثل ما ثروتمند نیستند که کلی منابع نفت ، گاز ، طلا ، اورانیوم و..... داشته باشن و عین ما مثل شاه زندگی کنن .